Primul tren cu zero emisii, propulsat de hidrogen, debutează în Germania

de: George Stanciu
02 11. 2016

Un nou proiect lansat în Germania prezintă un tren cu zero emisii, ce se bazează pe hidrogen pentru a asigura atât propulsia, cât și o autonomie mare.

Germania au lansat un tren ce folosește hidrogen pentru a funcționa, lăsând în urmă combustibilii fosili, și deenind astfel primul tren pentru pasageri cu zero emisii. Trenul poartă numele de Coradia iLint, iar singurul element rezidual din timpul deplasării este aburul.

Pentru că noul tren se bazează pe o astfel de tehnologie ce îl ajută să obțină performanța de zero emisii în timpul rulării, acesta este o alternativă excelentă pentru cele 4000 de trenuri care sunt propulsate de combustibili fosili în Germania. Trenul pare să fie deja un succes, având în vedere interesul și comenzile deja lansate.

Landul Saxonia Inferioară din Germania a lansat deja o comandă de 14 trenuri către francezii de la Alstom, iar dacă primele trenuri se dovedesc a fi un succes, arată independent.co.uk. Și Olanda, Danemarca și Norvegia și-au arătat interesul pentru acest tren. Până la sfârșitul acestui an, testele se vor încheia, iar până la sfârșitul lui 2017, călătorii vor putea fi pasageri în noul tren cu zero emisii.

Trenul a fost dezvăluit la târgul InnoTrans de la Berlin, organizat în luna august, și va fi primul tren de acest fel care să transporte oameni pe distanțe lungi, în mod regulat.

iLint se bazează pe câteva baterii uriașe de tip litiu-ion, acestea extrăgând necesarul de hidrogen dintr-un rezervor aflat pe acoperișul trenului. Trenul are posibilitatea să parcurgă până la 800 de kilometri într-o singură zi și poate să atingă o viteză maximă de 140 de kilometri pe oră.

Henri Poupart-Lafarge, CEO-ul Alstom, se mândrește cu faptul că producătorul francez poate să deschidă acest sector de inovație, al transportului cu emisii zero pe calea ferată. De asemenea, în cadrul comunicatului, acesta afirmă că trenul ”ne arată abilitatea de a lucra într-o strânsă colaborare cu clienții noștri, fiind capabili să realizăm un tren în doi ani.”